Az elmúlt évek során egyre több társasháznak kellett szembesülnie azzal az igen kellemetlen helyzettel, hogy közvetlen veszélybe kerül a ház napi működésének biztosítása.

Függetlenül attól, hogy felhalmozódott tulajdonosi tartozásról, a kifizetetlen számlák miatt a közmű szolgáltatások kikapcsolásáról, vagy az átláthatatlan képviseleti-üzemeltetői munka miatt kialakult kaotikus helyzetről van szó, a feladat ugyanaz: biztosítani kell a ház folyamatos működését.

Ebben tud a társasház Képviseletének / Intéző Bizottságának / Számvizsgáló Bizottságának segítségére lenni az MW Investments - Válságmenedzsment szolgáltatása.

Kollegáink között kifejezetten ingatlanos ügyekre specializálódott jogászok, válságkezelésben járatos pénzügyi szakemberek és közgazdászok, valamint a társasházak működésében sok éves tapasztalattal rendelkező szakemberek biztosítják, hogy bármilyen helyzetre gyorsan és felkészülten tudjunk reagálni.

A válság kezelés területén belül az alábbi szolgáltatásokat kínáljuk Társasházaknak:

Műszaki audit

  • Kollegáink részletesen felmérik az épület üzemeltetendő berendezéseit (típusok, szerződések, stb.). Megvizsgáljuk a rendelkezésünkre álló műszaki dokumentációkat, a garanciális bejárások jegyzőkönyveit (ha vannak ilyenek). Megvizsgáljuk, hogy a Társasház különálló egységeinek önálló elszámolhatósága (gáz, víz, áram, klíma) biztosított-e.
  • Költséghatékonysági szempontból ellenőrizzük a megkötött szolgáltatói szerződéseket, és szükség esetén javaslatot teszünk azok módosítására.
  • Az audit eredményéről beszámolunk a Társasház SZB tagjainak, és pontos árajánlatot adunk az esetlegesen szükséges befektetésekre.

Gazdasági audit

  • Áttekintjük a felszámolótól/előző képviselettől kézhez kapott Társasházi dokumentációkat (ha vannak ilyenek). Amennyiben nem áll rendelkezésünkre a ház megalakulásának időpontjától a könyvelés, naplófőkönyvek, éves zárások, akkor alapvető fontosságú a teljes működés újrakönyvelése. Ezen munka részeként a bankkivonatok alapján ellenőrizzük az alvállalkozói szerződések valódiságát és megfelelőségét is.
  • Az eddigi előírások figyelembevételével elkészítjük az éves zárásokat, eredmény-beszámolókat,  mérlegeket és tulajdonosi egyenlegeket.
  • A beérkezett közüzemi és egyéb számlák figyelembevételével ellenőrizzük az előírások korrektségét, és validáljuk az éves költségvetéseket.

Pénzügyi helyzet rendezése

Párhuzamosan két irányban elindulva a Társasház jelenlegi pénzügyi helyzetét figyelembe véve (szükség esetén):

  • felvesszük a kapcsolatot a szolgáltatókkal / alvállalkozókkal és kezdeményezzük  részletfizetési megállapodások kidolgozását.
  • a tulajdonosi tartozások minimalizálása érdekében kidolgozzuk a lehetőségekhez mért lehatékonyabb behajtási koncepciót.