Könyvelési feladatok:
- elfogadott költségvetés alapján gazdálkodás a Társasház pénzével,
- közös használatú helyiségek bérbeadási lehetőségeinek a Közgyűlés elé terjesztése,
- pályáztatásról, bérbeadásról, bérleti szerződés megkötéséről, birtokba adásról, a bérbeadással kapcsolatos adóhatósági előírások betartásáról való gondoskodás, határozat alapján,
- a Társasház megalakulását követően bejelentkezés az Adóhivatalnál, adószám kérése, naplófőkönyv-hitelesíttetés,
- a Társasház nevére pénzintézetnél folyószámla nyitása, kezelése,
- gazdasági események lekönyvelése naplófőkönyvben, az egyszeres könyvvitel előírásai alapján,
- tulajdonosok által befizetett közös költségek és a kiadott helyiségek bérleti díjainak analitikus lekönyvelése,
- a Társasház alkalmazottaival kapcsolatban a társadalombiztosítási és adójogszabályi előírások, feladatok ellátása, esetenként egyedi megbízások megkötése,
- év végén a naplófőkönyv zárása, egyszerűsített mérleg elkészítése,
- a társasház adóbevallásának összeállítása, határidőre történő benyújtása.
Egyéb gazdasági feladatok:
- a következő évre vonatkozó költségvetési terv elkészítése és a Közgyűlés elé terjesztése,
- javaslattétel a közös költség összegére vonatkozóan,
- közös költség előírása,
- közös költség összegének beszedése, tartozók szankcionálása Társasházi Törvény, illetve SZMSZ szerint,
- a Társasházat érintő közüzemi díjak meghatározása, előírása és beszedése,
- gondoskodás a befizetési csekkek megrendeléséről, tulajdonosokhoz való eljuttatásáról, valamint a beérkezett számlák határidőben történő kiegyenlítéséről.