Könyvelési feladatok:

  • elfogadott költségvetés alapján gazdálkodás a Társasház pénzével,
  • közös használatú helyiségek bérbeadási lehetőségeinek a Közgyűlés elé terjesztése,
  • pályáztatásról, bérbeadásról, bérleti szerződés megkötéséről, birtokba adásról, a bérbeadással kapcsolatos adóhatósági előírások betartásáról való gondoskodás, határozat alapján,
  • a Társasház megalakulását követően bejelentkezés az Adóhivatalnál, adószám kérése, naplófőkönyv-hitelesíttetés,
  • a Társasház nevére pénzintézetnél folyószámla nyitása, kezelése,
  • gazdasági események lekönyvelése naplófőkönyvben, az egyszeres könyvvitel előírásai alapján,
  • tulajdonosok által befizetett közös költségek és a kiadott helyiségek bérleti díjainak analitikus lekönyvelése,
  • a Társasház alkalmazottaival kapcsolatban a társadalombiztosítási és adójogszabályi előírások, feladatok ellátása, esetenként egyedi megbízások megkötése,
  • év végén a naplófőkönyv zárása, egyszerűsített mérleg elkészítése,
  • a társasház adóbevallásának összeállítása, határidőre történő benyújtása.



Egyéb gazdasági feladatok:

  • a következő évre vonatkozó költségvetési terv elkészítése és a Közgyűlés elé terjesztése,
  • javaslattétel a közös költség összegére vonatkozóan,
  • közös költség előírása,
  • közös költség összegének beszedése, tartozók szankcionálása Társasházi Törvény, illetve SZMSZ szerint,
  • a Társasházat érintő közüzemi díjak meghatározása, előírása és beszedése,
  • gondoskodás a befizetési csekkek megrendeléséről,  tulajdonosokhoz való eljuttatásáról, valamint a beérkezett számlák határidőben történő kiegyenlítéséről.